В результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде знати:
- закономірності еволюції палеоекоумов проживання древньої людини;
- схеми періодизації плейстоцену та голоцену України, зарубіжних країн та глобальну морську ізотопну шкалу;
- кореляцію між схемами палеогеографічної етапності четвертинного періоду та схемами періодизації палеоліту, мезо- та неоліту, бронзової та залізної доби;
- особливості природи палеогеографічних етапів плейстоцену та голоцену на території України та їх відміни від таких у сусідніх регіонах;
- специфіку використання комплексу палеогеографічних методів для реконструкції палеоекоумов проживання древньої людини на археологічних пам’ятках;
- зміни палеоекоумов проживання людини у плейстоцені та голоцені на території України;
- закономірності змін древніх ландшафтів під впливом діяльності людини.
Вміти:
- використовувати основні прийоми палеогеографічних реконструкцій за геоморфологічними, літолого-педологічними та палеонтологічними матеріалами для виконання палеоекологічних побудов;
- визначати геоморфологічне положення археологічних пам’яток та реконструювати древні екзогенні процеси;
- визначати кліматоліти у розрізах плейстоцену України;
- визначати вплив природних змін (палеогеографічна етапність плейстоцену та голоцену) на розвиток древніх суспільств;
- визначати ознаки впливу діяльності давньої людини на палеоландшафти та їх компоненти.