Палеоекологія четвертинного періоду

Мета дисципліни - вивчення етапності розвитку та закономірностей еволюції палеоекоумов проживання давньої людини, визначення впливу природних факторів на розвиток фізичного типу людини та матеріальної культури древніх суспільств, а також зворотнього впливу давньої людини на природу.

В результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде знати:

  • закономірності еволюції палеоекоумов проживання древньої людини;
  • схеми періодизації плейстоцену та голоцену України, зарубіжних країн та глобальну морську ізотопну шкалу;
  • кореляцію між схемами палеогеографічної етапності четвертинного періоду та схемами періодизації палеоліту, мезо- та неоліту, бронзової та залізної доби;
  • особливості природи палеогеографічних етапів плейстоцену та голоцену на території України та їх відміни від таких у сусідніх регіонах;
  • специфіку використання комплексу палеогеографічних методів для реконструкції палеоекоумов проживання древньої людини на археологічних пам’ятках;
  • зміни палеоекоумов проживання людини у плейстоцені та голоцені на території України;
  • закономірності змін древніх ландшафтів під впливом діяльності людини.

Вміти:

  • використовувати основні прийоми палеогеографічних реконструкцій за геоморфологічними, літолого-педологічними та палеонтологічними матеріалами для виконання палеоекологічних побудов;
  • визначати геоморфологічне положення археологічних пам’яток та реконструювати древні екзогенні процеси;
  • визначати кліматоліти у розрізах плейстоцену України;
  • визначати вплив природних змін (палеогеографічна етапність плейстоцену та голоцену) на розвиток древніх суспільств;
  • визначати ознаки впливу діяльності давньої людини на палеоландшафти та їх компоненти.